Holmen IF Fotball sertifisert som NFF Kvalitetsklubb

Som den første klubben i kommunen ble vi på mandagens kretsting overrakt det synlige beviset på at klubben nå er sertifisert som kvalitetsklubb på nivå 1.

2018-03-07
Espen Johansen

Vi håper og tror at prosessen klubben har vært gjennom i forbindelse med sertifiseringen kommer alle i og rundt klubben til gode.

Allerede ser vi at noe av arbeidet som er lagt ned i sertifiseringen er satt til livs. Blant annet fremtvang en bedre webløsning seg, slik at vi på en bedre måte skulle kunne kommunisere klubbens organisering, form og strategier på en mer tilfredsstillende måte.

KretstingKK.jpg
Foto: NFF Oslo

Utviklingsleder Stig Magnus Fønhus Grundesen har ledet prosessen på vegne av oss - og har på en strålende måte fremskaffet nødvendig dokumentasjon for å sikre sertifisering. Hans dialog med NFF Oslo underveis i sertifiseringen har vært glimrende og har sørget for at vi har fått nødvendige bidrag for å kunne fullføre sertifiseringen.

Konseptet, som i sin helhet er utarbeidet av fotballforbundet, dreier seg om at klubbenes arbeid skal kvalitetssikres, skape forutsigbarhet for klubbene og dets medlemmer. Konseptet er retningsgivende for utviklingsarbeidet som blir gjort i klubbene hvor tydelighet og åpenhet i og rundt klubbenes drift er nøkkelpunkter.

Vår nå utviklede klubbhåndbok er en direkte konsekvens av arbeidet klubben har gjort underveis i sertifiseringen. Vi oppfordrer alle til å bruke et par minutter til å gjøre seg kjent med klubbhåndboken. Gjennom håndboken så er målet at alle eventuelle spørsmål knyttet til klubbens virksomhet og organsiasjon besvares. Eksempelvis finner dere gjennom kapittel 5.1 et oppslagsverk med koblinger til relevant informasjon fra forbund, krets og også vår egen klubb. Er det ting som dere åpenbart ser at burde vært synlig- eller tydeliggjort i klubbhåndboken som er oversett - så ber vi om tilbakemelding på dette. Sammen utvikler vi da en klubbhverdag som er til det bedre for spillere, foresatte, ansatte og frivillige.

| NFF Kvalitetsklubb | NFF Oslo | Klubbhåndbok |