Sander Berge gir av seg selv til Holmen

Lørdag mottok vi nyhetene om at større arrangementer vil la vente på seg frem til minimum 1.september, noe som blant annet fører til at tradisjonsrike Norway Cup i år ikke lar seg gjennomføre. Dette føyer seg inn i rekken av momenter i denne vanskelige og usikre tiden vi er inne i. Fotballinstitusjonen er intet unntak – Covid-19 rammer og påvirker livene til oss alle.

2020-04-29

Heldigvis har vi gode støttespillere, innenlands – så vel som utenlands. Lørdag tok Sheffield United-proffen Sander Berge initiativ til å støtte opp under klubber som har stått han nært gjennom oppveksten. I den sammenheng også Holmen. Nasjonalt er Sander naturligvis best kjent for sin tid hos våre naboer i Asker – og etter hvert i Vålerenga. I lokal sammenheng er det stadig noen av oss som husker at Sander i veldig ung alder også ikledde seg vår røde drakt. Gjennom hele grunnskolegangen ved Hofstad barneskole og Torstad ungdomsskole, delte han klasserom og knyttet nære vennskap til mange tidligere Holmen-spillere, og også nåværende spillere i klubben.

At Sander nå på eget initiativ ønsker å bidra økonomisk for klubber i en mildt sagt usikker tid, underbygger også den godheten vi alltid har visst at mennesket Sander Berge er i besittelse av. Utover det sårt tiltrengte økonomiske bidraget han nå gir oss, er det også med glede at vi kan annonsere at Sander vil ved neste mulige anledning ta turen til idrettsparken vår for å møte klubbens barn og ungdom. Dette tidfestes nærmere når vi vet mer knyttet til avslutningen av Premier League.

-Jeg vet at mange klubber sliter økonomisk, sportslig og ikke minst sosialt blant spillerne. Holmen har betydd mye for mine første år i barnefotballen. Det var en trygg og god klubb som var viktig for min fotballoppvekst. Samtidig har jeg mange venner som har, og er involvert i Holmen i dag, som gjør at jeg ønsker å bidra. Jeg ser frem til å møte fotballbarn og ungdom i Holmen på sensommeren etter at jeg forhåpentligvis har fullført sesongen med Sheffield, hilser Sander til oss med et ønske om god fotballsommer fra Sheffield.

Vi takker ytterligere en gang for Sander sine svært viktige bidrag! Det betyr enormt for mange. Vi heier naturligvis også på han i den forhåpentlige sesongavslutningen som kommer i England.